• randveerud
  • ema, isa ja leevike: leevike ja matrjoškad

    Tuesday, October 10, 2006

    leevike ja matrjoškad

    kui leevikese vanaema väike oli, tahtis ta matrjoškasid saada, kuid keegi ei ostnud neid talle. kui leevikese ema väike oli, tahtis ka tema matrjoškasid ja suure lunimise peale sai lõpuks ühe. selle kõige väiksema, mis ei käinud isegi lahti. kui leevikese isa väike oli, tahtis ta saada matrjoškasid ja samovari, aga ei saanud kumbagi.
    leevikese vanavanaemal on matrjoškad. aga tema elab räpinas ja leevike näeb neid harva.
    kogu perekonna suure unistuse täitis lõpuks leevikese isa, kes ostis smolenskist leevikesele matrjoškad. õnneks samovari ta siiski ei toonud. reisikott polnud ju ka teab mis suur.

    9 Comments:

    Anonymous Anonymous said...

    Mina ka olen unistanud. Kas Leevikesele meeldivad?

    Tuesday, 10 October, 2006  
    Blogger krista said...

    nuuu... kui leevikesel oleks oma tuba, siis see matrjoshkadega kangas sobiks talle küll... või nagu nüüd välja tuleb, tuleks see hoopis teie voodipesuks õmmelda ;)

    Tuesday, 10 October, 2006  
    Blogger maris said...

    oi, leevikesele väga meeldivad. (need pildil on küll vanavanaema omad). ta kutsub neid "oshka" ja paneb muudkui kokku-lahku.
    krista, see kangamõte jooksis ka mul peast läbi, kuna leevikesel just tulebki oma tuba.

    Tuesday, 10 October, 2006  
    Blogger Jubejuss said...

    meil olid lasteaias matrjoshkad, aga sellist vanamutti, nagu pildil polnd ühegi sees

    Wednesday, 11 October, 2006  
    Blogger triibik said...

    mina sain endale matrjoška siis, kui õues redeli juures püksi pissisin ja naabritädi mu leidis ja enda juurde kasima viis. lohutuseks kinkis mulle matrjoška ja ma olin nii kohutavalt õnnelik! kõige nunnum oli see piiiiiiiiiiiisikene tädikene seal sees. aga selles, et ma oma matrjoškat juba aastaid pole näinud, on vist mu ema karvane käsi mängus.
    venelaste asjad tundusid mulle üldse väga kaunid. näiteks suured lehvid peas.

    Wednesday, 11 October, 2006  
    Blogger Lupetta said...

    Minu emal seisis selline matroshka vist kingituste kapis ( selline kapp oli). Matroshka käis ainult kolmeks memmeks lahti. Ma aega ajal käisin vaatamas: võtsin lahti, panin kokku ja sulgesin vaikselt kapiukse. Ma tean, et vingemad käisid vist 5-ks?

    Wednesday, 11 October, 2006  
    Anonymous Anonymous said...

    Väga lahe, meil suuremal tegelased olid ka matrjoshkad, kuuene sett mille Kremli eest ostsin uduodavalt. Tõin mõnele tuttavale lapsele ka tookord ja nende üldine nimetus olid "maioskad". Nostalgia lausa.

    Thursday, 12 October, 2006  
    Blogger Pesukaru said...

    mul olid isapoolse vanaema juures, seal nad seisid ja kui lapselapsed külla tulid, siis alati sai mängida. mulle kohutavalt meeldisid, aga lapsena elasin arvamuses, et selliseid asju ongi ainult vanaemal ja mujalt neid ei saa :P

    Monday, 16 October, 2006  
    Blogger Reede said...

    Sattusin eile ühte pilvelõhkujas asuvasse kindlustuskompanii kontorisse, kus töötab 900 inimest ja ühe asiaadi kapi peal oli matrjoshka. Ma ei julgend küsida, et kuskohast ta selle sai või miks see talle meeldib.
    Matrjoshkad on vist leiutatud egiptuse muumiate matmistavade järgi-sarkofaagid käivad ju kah mitu tükki üksteise sisse ja kõige sees on siis muumia. The Metropolitan Museum of Art'is nägin. A võibolla nägi mõni egiptlane matrjoshkat ja siis lasi ennast niimoodi üksteise sees olevate kastide sisse matta. Või mattis mõne oma vaenlase nii, et see kindlalt enam hauast välja ei pääseks.
    Muust atribuutikast rääkides-leidsin ühest poest väikese 80-nda aasta olümpia Mishka. Huvitav, kas see on seal poes olnud juba 26 aastat või toodetakse neid siiamaani?

    Tuesday, 17 October, 2006  

    Post a Comment

    << Home