• randveerud
  • ema, isa ja leevike: leevike ja küsimused

    Sunday, March 04, 2007

    leevike ja küsimused

    viimasel ajal meeldib leevikesele küsimusi esitada. "mida me nüüd teeme?", "kuhu me sõidame?", "kuhu läheme?" on igapäevased küsimused ning nendele on kerge vastata.
    kõige rohkem meeldib leevikesele küsida: "mis SEE on, mida sellega tehakse?" ning muidugi ei esita ta seda teada-tuntud asjade kohta. uurib ikka neid, mida isegi ema ei tea. täna näiteks piilus ta vanni alla ja hüüdis: "oi, mis SEE SIIN veel on?", emale ei tulnud selle asja nimi kohe meelde ning ta seletas, et see on üks toru mille kaudu vesi vannist ära voolab. leevike kordas umbes kolm korda: "toru, mille kaudu vesi ära voolab" kuni isa lõpuks teatas, et tegemist on äravoolutoruga.
    tänaval piilub leevike võõrastesse aedadesse ja leiab nendest tundmatuid objekte. leevike on ka vastusega "ma ei tea" nõus ning ütleb siis lihtsalt: "emme ei teadnud, mis seal maja ees on". leevikese ema on üllatunud, et ilmas niipalju talle teadmata instrumente asub, aga eks peab oma silmaringi laiendama hakkama. varsti küsib ju leevike: "aga MIKS need seal on?"

    9 Comments:

    Blogger Reede said...

    Ja siis nii umbes viieaastaselt ta küsib - aga miks juhtuvad inimestega halvad asjad.

    Sunday, 04 March, 2007  
    Blogger Evelyn said...

    ja kui ta veel ei küsi, siis kohe varsti hakkab autoga sõites iga paari kilomeetri tagant küsima, et kui palju veel sõita on... meeldivat arvutamist!

    Monday, 05 March, 2007  
    Anonymous Anonymous said...

    ehh, kõlab nii tuttavalt:)
    meie pojal sobis alati ja kõige peale küsida "Mis siis saab?"

    Monday, 05 March, 2007  
    Blogger jaana said...

    hoidsin hiljuti ühte kolmeaastast poissi pool päeva ja siis oli põhiline sõna, mida ma kuulsin-miks?
    kohe peaaegu iga asja kohta tekkis selline küsimus. raske ju kõike seletada...

    Tuesday, 06 March, 2007  
    Anonymous Anonymous said...

    mina olen tänu Miale aru saanud, et ma paras ullike. osadele küsimustele olen isegi vastuseid entsüklopeediatest otsinud. eriti mis puudutab igatsugu sitikate-mutukate eluolu.

    Tuesday, 06 March, 2007  
    Blogger lugeja said...

    ükskord viskas see küsimine mul nii ära, sest nad küsivad ka neid asju, mida teavad, nt kampsuni kohta.
    laps: mis see on!
    ema: eks ta vorst ole.
    Laps uurib siit ja sealtpoolt: aga see on ju kampsun.
    Kes kellega lolli mängib. Suuremana õnneks on mõnnamad küssad, et endalgi arenemisvõimalus.

    Tuesday, 06 March, 2007  
    Anonymous Anonymous said...

    ma mäletan, et mul ema vastas mulle väga tihti, et "kassi peksan". ma ilmselt küsisin kogu aeg, et mis sa teed. meil polnud kassi...

    Tuesday, 06 March, 2007  
    Anonymous Anonymous said...

    olen minagi teinud seda mida koduhani ja annushka.
    Ja isegi kui ma ei tea vastust, siis ta vastab ise hea meelega. Ja kui tema käest midagi küsida, siis ei jää ta kunagi vastust võlgu, vaid ütleb lihtsalt mõne sõna, mida pole olemas.... noh minuarust ;)....aga ei tasu temaga vaidlema hakata...

    Wednesday, 07 March, 2007  
    Anonymous Anonymous said...

    meil on vahel ka vastupidi. Kui mina küsitlen Oskarit, miks ta on mingit lollust teinud, siis ta tüdib ja ma saan varem või hiljem vastuseks: lõpeta juba see miksitamine.

    Thursday, 08 March, 2007  

    Post a Comment

    << Home