• randveerud
  • ema, isa ja leevike: isa ja kummelitee

    Monday, February 27, 2006

    isa ja kummelitee

    leevikese isa ei joo kohvi. ta ei joo musta teed ega rohelist teed. isegi mitte õlut nagu teised isad. tema joob kummeli teed. ja teeb seda kogu aeg. kõik isa ümbritsevad paigad on kummelitee kotikesi täis - neid on nii tööl kui kodus, portfellis ja taskutes.
    leevikese ema eelistab eelkõige enda või lähedaste kasvatatud söögiasju, seejärel eesti mahetootjate omi. kui neid pole, siis kõlbavad ka tavalised eesti söögid ning välismaised ökomärgistusega toiduained. tavalisi välismaa sööke leevikese ema süüa ei taha. isa kummelitee on aga täiesti jabur valik - toode otse saksamaalt, kotikestes, saadaval supermarketites. ja seda marki leevikese isa ei vaheta, kuigi ka eestis kasvab kummelit. aga see on jama, ütleb isa kodumaise kummelipuru kohta ja joob oma väetisest ja kahjuritõrjest läbiimbunud teed edasi ning tervis tuleb.

    8 Comments:

    Blogger ingrid said...

    tervis ei tule mitte kummeliteest vaid lonksukesest pipraviinast. olen kuulnud, et leevikese isal pidid kõik kohad pipraviina täis olema, portvell, töölaud, pintsakutaskud..

    Tuesday, 28 February, 2006  
    Blogger krista said...

    Kalle on nagu Leevikese ema siis, kui tal hakkab uus elu .... muidu nagu Leevikese isa ;)

    Hetke uus elu ei "luba" tal suhkrut süüa :)

    Tuesday, 28 February, 2006  
    Blogger Marje said...

    ma joon ka hetkel kummeliteed. jube hea on. sedapuhku aga on tegemist apteegist ostetud eestimaise naturaalse kraamiga:)

    Tuesday, 28 February, 2006  
    Anonymous Anonymous said...

    Minu lapsepõlvekodus oli kummelitee ainult silmakompresside tegemiseks. Suur oli siis minu üllatus, kui ükskord tädi juures seda teed JOODI. Lapsepõlvest on nüüd jupp aega möödas, aga lähenen siiani kummelitee joomisele umbusklikult, st. kui vähegi võimalik, ma ei joo seda. Kole värk, kuidas lapsepõlvest tulevad kaasa eelarvamused, millest vabanemiseks tuleb täiskasvanuna ennast mõistusega sundida.
    USA-s müüakse kummeliõisi samasuguses pakendis (plastpurgis, kuhu kummelit mahub 29 grammi) nagu maitseaineid või siis üsna suures kilekotis. Mina olen neid näinud 99 sendi-poes maitseainete riiulil ja toidupoes muude eriliste seemnete juures. Pärnaõisi müüakse ka nii. Aga mul pole millegipärast usku nende raviomadustesse. Usaldan ka ainult Eesti apteegist ostetud või ema juurest metsaäärest korjatud ravimtaimi.

    Tuesday, 28 February, 2006  
    Blogger Krentu said...

    Mina ei saa pärnaõie teed juua....kohe on selline tunne et olen haige, sest lapsepõlves pidi seda haiguse puhul jooma.

    Wednesday, 01 March, 2006  
    Blogger Eppppp said...

    Mul sama - kummel seostub konkreetselt haigeolemisega.

    Aga mul tekkis küsimus - las Leevikese isa joob oma teed alati samast tassist?

    Wednesday, 01 March, 2006  
    Blogger maris said...

    ei, tal on täiesti ükskõik kust kohast seda juua.

    Wednesday, 01 March, 2006  
    Blogger Eppppp said...

    ...Aga meie Marta isa peab oma märjukest alati samast tassist jooma. Eks igaühel oma veidrused ;)

    Thursday, 02 March, 2006  

    Post a Comment

    << Home